Inne på "Time Out"

I tisdags så var sambo Agneta och jag med i publiken då nästa avsnitt av humorserien ”Time Out” spelades in.

Inspelningen tog 1 timme och 10 minuter som sedan klipps ner till de 22 som är allt som får plats i programtid då den trängs med reklam och programinformation.

Gissa om det blir massor av bra tv som hamnar på golvet i klipprummet, bildligt talat. De fyra komikerna var i högform och även så gästerna. Jag ser verkligen fram emot att se programmet söndag kväll, och undrar om det är de skämt som jag tyckte var pärlor som kommit med eller vilken linje producenten valt.

Om du tittar på ”Time Out” söndag kväll och ser en otroligt stilig och smärt man på första raden med en bedårande snygg kvinna vid sin sida så är det inte jag. Jag sitter högt upp i den ena trappen med min kära sambo precis bakom mig.

 

Jag har snöat in på gräslök. Älskar smaken, konsistensen, formen och i princip allt med denna ljuva växt.

Är gräslök et gräs eller en lök?

Om det är ett gräs så är det i alla fall inte ett lökigt gräs, men inte heller ett gräsligt gräs.

Jämfört med andra lökar så kan gräslök kanske betraktas som en lökig lök, men samma gäller här aldrig en gräslig lök.

Agneta får lite spader på mig eftersom jag gör av med en kruka på 2 dagar, men jag tycker att det är så gott att jag gör en heltäckande garnering på allt jag äter just nu utom när jag trycker i mig en chockladbar. Varje macka jag tillverkar liknar slutligen en gräsmatta och jag njuter hejdlöst.

 

Idag hämtade vi en spjälsäng som vi fått av våra grannar mitt över gården. Jag skrev ett sms till min lilla, nåja så jäkla liten är hon inte längre, dotter Mimmi att hon nu kunde värpa när hon vill för vi är beredda.

 

”Grymt!”

 

Var det svar jag fick och då skrev jag tillbaka och undrade när hon lärt sig att tala som en gris. Lamt skämt det medger jag men det är sådant som man kan unna sig som förälder mot sina barn.

 

Det är inte bara dottern som just nu är under luppen här i familjen. Vår ena katt som löpte för några veckor sedan synas misstänksamt av Agneta och undertecknad.

Stora tuttar har hon fått, hon är enormt kelig, har en tendens att lägga sig i korgar och andra små mysiga utrymmen för att storsova, men nu var det ju inte min sambo vi skulle avhandla.

Nästa vecka så ska vi till veterinären för att vaccinera dem igen och då kan man tycka att vi har ett gyllene tillfälle att kolla om hon är på smällen men det kommer inte att ske. Det räcker att vi gjorde bort oss förra gången och kom med en tjock katt till ultraljudsundersökningen. Inte med småkissar alltså men alltför fet. Det var rodnande pinsamt och det vill jag inte vara med om igen. Är lilla Lola verkligen på gång så lär vi märka det under de närmaste veckorna ändå.

 

Nu får det räcka med plitande för idag för jag måste äta. Blev faktiskt akut hungrig då dotter Camilla ringde och ville låna vårt våffeljärn. Tandvattnet började genast rinna på mig och jag sa åt henne att hon gärna fick ge järnet och komma och hämta järnet men om hon gräddade några våfflor innanför våra väggar så skulle jag bruka våld mot henne.

Nu ska jag laga till min ynkliga lilla pastarätt och tänker garnera ihjäl den med gräslök, timjan och oregano. Dessa ljuva kryddor har vi i blomkrukor mitt på bordet med en liten sax bredvid. Jag som har ett begränsat intellekt tipsade min kära sambo om hennes möjlighet att ställa dit en giftig växt bland de ätliga. Jag som familjens jourhavande blindstyre skulle klippa mig en rejäl kvist att garnera mackan med och sedan skulle det vara adjö. Jag är så oerhört korkad ibland!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0