Gubbröra

Jag låg i godan ro utsträckt på soffan i mitt musikrum och avnjöt de ljuva reggaerytmerna från den fantastiska plattan med gruppen ”Superheavy.” Jag tänkte på att jag liggande på rygg inte längre liknade ett bergsmassiv utan snarare Skåne. Då skred sambo Agneta in i rummet och jag lyfte genast fjärrkontrollen och tystade stereon och därmed också Mick Jagger mitt i ett av hans karakteristiska och sköna kväkanden.

 

”Nu blir det gubbröra!”

 

Tillkännagav hon och jag blev jätteförvånad. Gubbröra, hur skulle jag tolka det? Vankades det månde sex mitt på blanka eftermiddagen?

Nog för att jag är en smula optimistiskt lagd men det här var ändå i överkant.

Stereon må ha varit avstängd men nu hörde jag klart och tydligt låten, ”The Stripper.” Ni som är tillräckligt gamla för att minnas radioprogrammet ”Kvällstoppen” vet vilken låt det är eftersom denna skabrösa trudelutt var dess signaturmelodi.

För min inre blinda blick så började Agneta att förföriskt vagga på höfterna och le menande. Kunde det vara den nya sunda kosten som inverkat på hennes sexdrive på ett sådant positivt sätt?

Nu slog det uppenbarligen gnistor om henne och jag log förväntansfullt.

 

”Nu har jag blandat till en gubbröra åt dig som du kan äta imorgon.”

 

I mitt huvud kunde jag höra hur mina fåfänga manliga fantasier sprack, men verkligheten var inte så pjåkig den heller.

 

”Å tack, vad härligt!”

 

Fick jag flämtande fram och samlade blixtsnabbt ihop mig och återvände till verkligheten.

Det skulle kulinariskt bli en bra dag imorgon, det var en sak som var säker. Jag var också rörd, gubbrörd, över att hon gjort sig besväret att svänga ihop denna maträtt åt mig trots att hon själv inte får äta sådana läckerheter ännu.

Jag har gått ner fortare än henne, för som allom bekant så brukar det gå fortare för män, och det innebär att hon måste plåga sig vidare med dietmaten ännu ett tag medan jag får äta mer och mer för var vecka.

Jag har lovat mig själv att bjuda min rara sambo på något fantastiskt så fort vi åter får inmundiga något roligare än vår nuvarande svältkost. Finns det något dyrt och gott som heter gummröra så ska hon få en sådan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0