En dag kvar...

Nu inleds snart kampen och jag ser fram emot en smalare kropp så blind jag är.

 

”Jag vill inte längre vara en tjockis utan bara is.”

 

”Nej det lät inte bra!”

 

”Jag vill inte längre vara en fetknopp utan bara en knopp.”

 

”Nej det låter inte heller bra!”

 

”Jag vill inte längre vara en knubbsäl utan bara en säl.”

 

”Stön, det var ännu värre!”

 

Det här är ju rent löjligt, det måste finnas någon metafor värdig min stora ambition. Kanske något mindre folkligt och mer språkligt begåvat kan knäcka nöten?

 

”Nu har jag det, huka er gubbar och kärringar för nu laddar han om!”

 

”Jag vill inte längre vara överviktig utan bara viktig!”

 

”Där satt den!”

 

Må denna slogan stå som en symbol för min smala lycka!

 

Min skönt runda lilla sambo och undertecknad ska uppnå detta mål genom att gå på något kallat ”Itrim!”

För den oinvigde kan det kanske låta som någon slags klubb där man mekar med sina mopeder för att få lite mer fart ur dem, men tror man att det handlar om moppar så är man alltså ute och cyklar.

I sanningens namn så är det sambo Agneta som ska gå och som även betalar för sig, jag ska åka snålskjuts.

På söndag drar vi igång och då är det 600 kalorier om dagen som gäller. Ont ska med ont fördrivas och nu jäklar ska fethetens demoner fördrivas.

 

”Undrar om hjärnan fungerar på ett tillfredsställande vis utan socker?”

 

”Undrar om min hjärna fungerar vare sig den får socker eller inte?”

 

På tal om att inte fungera så har polisens storsatsning på att lösa inbrott i Stockholmsområdet totalt misslyckats. Man klarar bara upp 1,4 % av de anmälda brotten och det får mig att undra hur klantig en tjuv måste vara för att åka fast och inte tillhöra de 98,6% som undgår lagens långa arm?

Är det månde så att bara den ultimata klantskalle som bryter sig in i polishuset under dagtid genom att krossa en större fönsterruta åker dit? Ramlar in genom fönstret och landar i knäet på två kommissarier som just då mödosamt försöker skriva rapport om alla brott de inte löst. Kanske skulle förövaren klara sig även då om den arma idioten inte genast utbrast.

 

”Fan vilken otur att bryta sig in hos snuten!”

 

Självklart kan en bra advokat lägga fram både förmildrande omständigheter och troliga förklaringar så att boven i sämsta fall blir helt frikänd och i bästa fall får ett skadestånd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0