Dag 4 & 5

Jag är nu framme vid dag 5 och läget är som doktor Alban påstås ha sagt, ”stabilt.”

Kroppen lösgör nu via utandningsluften kretoner, osäker på stavningen, och för att rädda livet på kamrater och taxichaufförer i min väg så tuggar jag på tuggummin. Självklart är dessa sockerfria och med förlov sagt smakmässigt ganska menlösa.

Till min egen stora förvåning så har jag funnit att jag egentligen är för lat för tuggummin och håller därför ner idisslandet till ett minimum. Jobbigt att tugga, hur låg energikvot har jag egentligen?

Vill dock inte ha en andedräkt som en kamel och kämpar därför på, eller som vi fettbrännare så fyndigt brukar säga.

 

”Bara kretiner ignorerar sina kretoner!”

 

Började motionera igår men större delen av den timme jag avsatt åt övningarna gick åt till att få ordning på maskinparken. Motionscykeln visade sig vara trasig och jag får försöka skruva isär den för att lokalisera felet.

Därefter var min grunka för uppbyggnad av magmuskler borta. Det finns elaka tungor som påstår att den varit det länge, men det är inte sant, jag har bara inte använt den. Sambo Agneta hittade den slutligen i vår dotter Camillas garderob, och jag gick morrande ner till bottenvåningen, av någon outgrundlig anledning så känns den våningen mest botten då jag ska motionera, för att bränna fett.

Hantlarna hittade jag omedelbart och de var oskadda. Nu är inte hantlar så lätta att ha sönder och man flyttar inte på dem i onödan, så jag var inte överraskad.

 

Det går som sagt bra nu, även om min mage ibland väsnas så det står härliga till. Det är trotsallt så att jag långa stunder inte tänker på mat, och det är troligen ett gott tecken.

Var på ett viktigt möte idag och min hjärna fungerade alldeles utmärkt, i alla fall så bra som den brukar.

 

Från det ena till det andra så meddelades det på nyheterna att S troligen hittat en ny partiledare. Nyheten hade som det heter, ”läckt ut”, och skulle egentligen inte skickas ut över nationen förrän imorgon. Vet ingenting om snubben men han är tydligen ordförande för metall, gillar musik och hejar på Modo i hockey. Låter bra tycker jag som är en smula partisk för samma lag, och om han musikaliskt visar sig föredra heavy metal så kan det nog bli bra för sossarna som haft en lite mossig framtoning ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0