8

Glada i hågen vägde vi oss på morgonkvisten iförda våra bästa födelsedagskostymer. Jag hade tappat 2 kilo och sambo över 3.

Då åkte vi till Clas Ohlson och köpte en ny våg, för man måste helt enkelt våga ibland!

Det visade sig vara ett snabbare sätt att uppnå viktminskning än den långsamma pulvermetoden eftersom det bara var halva siffrorna som gick att avläsa då man äntrat skrället. Sambo Agneta får ta med sig skrothögen och reklamera på torsdag.

 

Förutom bakslaget med dagens inköp så har min eufori från gårdagen hållit i sig. Jag mår finfint och lider bara när min dotter Mimmi pratar om falukorv med makaroner.

Ännu en av mina förutfattade meningar kom idag på skam då jag provade pulvervarianten av tomatsoppa. Den var kanongod och är nu uppe i topp med kycklingsoppan. Jag blev så tagen av denna upplevelse att jag allvarligt funderar på att testa broccolisoppan, men jag har inte riktigt bestämt mig än eftersom jag varit ovänner med den grönsaken i hela mitt liv.

 

Jag mår som sagt fantastiskt bra men är tvungen att pinka vad som känns som hundra gånger per dygn. Står där och undrar hur många liter som ska rinna ur mig, blir slutligen klar, tjudrar åter hästen, tvättar händerna och lämnar toan bara för att nästan direkt känna hur det börjar bli läge för ett nytt besök.

 

Det går i alla fall bra, och om en timme får jag äta igen. Blir till att dega framför tv: n ikväll, men några matlagningsprogram blir det inte, för man ska inte utmana ödet och jag har redan som det är ett alltför gott öga till tunnbrödspaketet i skåpet. Det ropar till mig och jag får uppamma all min viljestyrka för at inte hörsamma min gamle vän.

 

”Kom igen Sven vi är väl vänner än?”

 

Jag tänker inte vara ett tunnbröd och ge efter för frestelsen.


Kommentarer
Postat av: english research paper

This topic is very actual and can be discussed forever


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0