Några funderingar

En man fastnade på något oförklarligt sätt med sin bil i en snödriva och blev sittande i två månader. Han överlevde genom att äta det enda han hade att tillgå, nämligen just snö.

Detta är riktigt illa och kan i förlängningen leda till ett elände för mången medborgare i vårt avlånga land. Nu vet nämligen regeringen att det går att överleva på en sådan mager kost och det lär inte dröja länge förrän nya direktiv utgår till de sociala myndigheterna. Det finns miljoner att spara då snö finns att tillgå utanför husknuten för en stor del av befolkningen under många av årets månader.

Diskussioner om en höjd a-kassa och andra kostnadskrävande åtgärder lär dö i sin linda.

När jag var liten så fick jag höra att man kunde få mask i magen om man åt snö, men föga anade jag att det bara var kommunistisk propaganda. Innan vi vet ordet av så kommer det direktiv från socialstyrelsen om att äta 6 till 8 skopor snö om dagen för att hålla svälten från dörren, och allvarligt talat så lär snö smaka betydligt bättre än barkbröd.

Vi kommer att få oerhört slimmade och snygga kroppar av en sådan kylslagen diet. Alla andra viktminskningsmetoder lär bli helt förlegade och metoder som bygger på att trycka i sig fett med fett stämplade som orimliga.

Om alla fattiglappar ser till att suga i sig sin beskärda del så finns det miljoner att spara in även vad gäller snöröjningen.

 

”Skotta och ät dig till en sund kropp!”

 

Kan bli vår nya slogan och vi som tvingas inmundiga det vita helvetet bör inte vara så småaktiga att vi är avundsjuka på de rikare människornas fula ovana att äta oxfilé. Vårt samvete är vitt som snö samtidigt som de är ena usla miljöbovar. De kommer att ångra sig!

Fattigsveriges matsedlar är snart helt förändrade. Köttbullar byts ut mot snöbollar, korv mot istappar, ärtsoppa mot snömodd, jordgubbar mot snögubbar men Frank Zappas varning är fortfarande relevant.

 

”Don’t eat that yellow snow…”

 

Till alla som nu känner sig djupt oroade over den möjliga utvecklingen så kan jag lugnande säga att vissa saker kommer att vara sig helt likt. Vår magra budget kommer ändå att räcka till de saker vi allra mest vill stoppa i oss. Chips, godis, ostbågar, läsk och andra livsuppehållande substanser som vi lärt oss att älska, kommer även i fortsättningen att ligga innanför våra budgetramar. Den sämsta skiten är som allom bekant alltid den billigaste. Våra helger skulle annars bli helt förstörda och politisk oro skulle kunna bli följden. Du kan även i fortsättningen stoppa i dig skräp som kommer att förkorta ditt liv och därmed lär du inte bli en belastning för samhället och vårt hårt ansträngda pensionssystem någon längre tid. Detta är självklart även bra för miljön då det blir en mindre som går omkring och fiser söner klimatet på vår stackars hårt ansträngda planet.

Nu kan det faktiskt vara så att jag är otroligt orättvis mot vår regering i denna epistel. Moderaterna gick i veckan ut och talade om att det är de som ser och värnar om människan. Detta mina vänner sätter allt i en helt ny dager! Inget annat parti har sagt något liknande och kanske har jag totalt missbedömt vad som skett de senaste åren från politiskt håll. Antagligen är det precis som när jag var en liten parvel och mamma och pappa visste bäst. Regeringen vet nog vad de gör och fattar betydligt bättre än jag vad som är nödvändigt för ett fungerande samhälle. Det är nog helt nödvändigt med nedskärningar på alla fronter så att skattelättnader kan ges till de rikaste. Visst har även de vanliga knegarna fått någon hundring mer i plånboken och jag hoppas att ni tycker att det var värt det när sjukvården, äldre och barnomsorgen blir ännu sämre.

 

På tal om barnomsorgen så har det varit en diskussion om att låta bli att könsbestämma barn. Alltså inga han och hon utan snarare hen. Att det betyder höna på engelska verkar inte vara ett problem.

Jag visste i min enfald inte att det var ett sådant stort problem att det finns pojkar och flickor på våra barnstugor. De bemöts tydligen olika och eftersom det finns de som påstår att det inte är någon skillnad på könen så bör de istället behandlas på ett likvärdigt sätt.

Jag kan inte fatta att jag trodde att problemet för vår barnomsorg var att det inte var tillräckligt stor personaltäthet, för få manliga medarbetare, för låga löner och alltför stora barngrupper. Jag blir så trött på att ständigt feltolka verkligheten och på att vara en dummerjöns!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0