Billigt!

Min sambo Agneta och jag kom idag intet ont anande strosande mot Orminge centrum då hon fick syn på en udda och fantasieggande skylt en bit bort. Detta är vad hon fascinerat läste upp för mig.

 

”Jättelökar 9.90.”

 

Min hjärna som sällan behöver någon större uppmuntran för att gå på villovägar gjorde genast just det och sprang hopplöst vilse. Brottar badongas, mega meloner, titaniska tuttar, ja kalla det vad du vill men ett par för en ynka tjuga är verkligen billigt. Hade skylten månde fått byns damer, unga som gamla, att lystet dregla efter plastikkirurgi? Jag gillar både stora och små bröst men om de ändå bara kostar en spottstyver så är det väl bara att slå till? Kanske även byns omoraliska herrar också spanat in det lockande plakatet och trott att en porrklubb öppnats. Det lilla centrumet för en borttynande tillvaro och kanske rent desperata åtgärder nu vidtagits?

Vi vandrade nyfiket vidare och då upptäckte Agneta att det under, ”jättelökar 9.90”, stod med pyttesmå bokstäver, ”Amaryllis.”

Listigt värre och jag blev genast sugen på att kolla in damen i blomsteraffären. Floristen verkade dock nästan gräsligt normal men man vet aldrig vad som står med små små bokstäver någonstans på henne och i de lugnaste vattnen växer de största näckrosorna.    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0