Snubbar är fåniga!

På väg från parkeringsgaraget i Nacka Forum idag var det en snubbe i en snabb bil som körde som en tok så att det skrek om däcken. Min sambo Agneta som körde oss blev högradigt irriterad och fartdåren uppmärksammade hennes ilska och flinade brett åt henne. För en gångs skull var det inte en BMW, för mot dem är Agnetas öga extra ont, utan en annan bilmodell men med samma dåliga körattityd.

 

”Karlar är så jävla dumma i huvudet!”

 

Morrade Agneta och stirrade surt efter den flinande bildåren.

 

”Ja killar är helt järndöda ibland!”

 

Kom det från baksätet där Mimmi vår yngsta dotter satt.

 

”Du säger det och är bara 19.”

 

Sa Agneta och de var uppenbarligen helt överrens.

 

”Snubbar har så korkade sätt att försöka imponera! Först kör de som idioter, sedan skryter de om hur många öl de har sänkt och sedan berättar de om hur de slagit på någon. Som om något av det skulle vara imponerande!”

 

Mimmis tirad var inte nådig mot det manliga könet. Jag satt i passagerarsätet fram, kramade påsen med Beatles DVDE-box och sa ingenting.

En stund senare när damernas känslor lugnat ner sig halkade vi in på ett nytt ämne och denna gång var det bröstoperationer. I en familj Mimmi kände hade alla kvinnorna opererat brösten utom en men hon skulle göra det så fort hon blivit gammal nog. Jag skojade med Agneta och sa att det kanske även var en bra ide för henne.

 

”Du det är inga fel på mina bröst.”

 

Hävdade Agneta ilsket. Jag höll med men argumenterade att det kanske skulle vara kul för henne att ha ett par Mercedes eller Rolls Roycebröst istället för de Peugeotbröst hon hade nu. Jag kände hur hon blängde surt på mig och det blev inte bättre av att jag sa att hon även kunde suga lite fett när hon ändå höll på. Som jag visste redan när jag började retas lät inte responsen vänta på sig.

 

”Ska du säga, sug lite fett själv du!”

 

Jag gjorde som snubben i den snabba bilen i garaget och flinade och berättade generöst att den bjöd jag på.

Skämtandet var godmodigt men jag tycker inte att den här dagen så här långt varit särskilt lyckosam för det manliga könet. Ska nog hålla en låg profil resten av dagen.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0