Va?

Stod trött och hängde på kundvagnen i kassakön på Willys idag. Jag var lite frånvarande och tänkte på allt och ingenting. Snett ovanför mig till vänster satt en tv som det strömmade reklamfilmer ur. De flesta var tråkigt bekanta sedan tidigare och jag var långt ifrån uppmärksam då jag plötsligt hajade till och spetsade öronen.

 

”Skaffa dig en fot i graven.”

 

Sa en hurtig röst från tv: n och jag han tänka, ”va! innan rösten fortsatte.

 

”Passar till alla granar även kungsgranar.”

 

Jag blev klart lättad eftersom jag tyckte att det var en väl aggressiv reklamkampanj oavsett vilken begravningsbyrå som stod bakom den. Undrar vad som triggade denna vanföreställning hos mig? Var det kalla Novembervädret, kundvagnen full med mat, tanken på att mina döttrar inte kommer att vara hemma till jul eller bara ouppmärksamhet på grund av trötthet efter ett par nätter med dålig och orolig sömn? Jag köpte i alla fall ingen julgransfot för jag vill inte ha någon gran, så det så.


Kommentarer
Postat av: Tommy

Du låter lite ledsen för julen sven!

Dom kommer ju hem sen, tiden går fort :)

2009-11-13 @ 09:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0