Att fylla gubbe

Gårdagskvällen tillbringade jag på ett trevligt 50-årskalas. Det var min vän och bandkollega i Synliga Ulf som uppnådde den magiska åldern och det var skönt. Skönt att han lever och att den fan inte längre kan reta mig och andra i omgivningen som redan tidigare uppnått denna mognad. Det var som sagt en trevlig tillställning och den blev för mig inte mindre trevlig av att gäster som bara känner mig ytligt vid ett flertal tillfällen klart och tydligt trodde att jag ännu inte fyllt 50.  Jag som är snäll ville inte göra dem generade genom att påpeka att de felbedömt min ålder och gjorde inget för att rätta dem. Mådde alltså bra och kände mig ung och välbevarad och mös extra mycket av att det var fullt seende människor som trott fel om min ålder och ingen av de synskadade gästerna. Segerns ljuva sötma lär dock inte vara så länge för både Ulf och jag och alla andra "äldre" herrar må känna sig unga och fräscha inuti men våra yttre gör ändå att alla ungtuppar och vårkycklingar i vår omgivning anser oss vara ena jävla gubbstruttar i alla fall. Det sägs att man inte är äldre än vad man känner sig men jag tror att den djuping som myntade det struntpratet var 25 och frisk som en nötkärna.

På en sådan här födelsedagsfest blir det mycket prat, mat och dryck men jag tror att det skulle ha blivit ännu roligare om det också varit fiskdamm, om vi lekt sanning och konka och snurra flaskan och om vilket ryska posten med all den kunskap och bravur som vi seniorer besitter. Det var roligt då och är säkert ännu mer kittlande nu.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Nostalgisk igen? ryska posten....

2009-05-13 @ 22:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0