Vilket är värst?

Jag har utsatts för en hel del stress på sistone och har upptäckt en rad oroande reaktioner från min arma kropp. De två mest framträdande symptomen är en molande smärta i magen, som troligen är början på magkatarr, och nervryckningar i den högra delen av min haka, kanske ett tecken på begynnande galenskap. Nu går jag i undran över vilket som är värst för min fortsatta existens. Strul med magen och blödande magsår är självklart ingen höjdare men om min haka trillar av kommer jag att se dummare ut än någonsin. Nervryckningarna är i den högra delen och det skulle se ännu knasigare ut att bara tappa halva hakan. Jag tror att det estetiska väger över i detta fall för lite smärta i magen kan jag nog stå ut med.

Vad är det då som gör mig så nervös?

Det fantastiska bandet Synliga, som jag är en del av, har premiär på sin nya show, "Synliga i mörker", på tisdag mars 24 och allting är i fullständigt kaos. Så är det i stort sett alltid inför en premiär men det skiter både min haka och mage i. Om mindre än en vecka alltså så ska jag och mina kamrater stå på scenen på GK (Göta Källare) i Stockholm för att underhålla en förväntansfull publik. Då räcker det inte med en molande mage och ryckande haka utan krävs också att jag har huvudet fullt med rätt ord och toner.

Är läget lugnt?

Knappast, men det löser sig nog. Nu går jag och hjälper löset en bit på vägen för som min kusin Ulf brukar säga, "övning ger träning."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0