Premiär för "Synliga i mörker"

Igår hade mitt band Synliga, "det blindaste bandet i landet", premiär på vår nya krogshow, "Synliga i mörker", på Göta Källare i Stockholm. Jag brukar sällan eller aldrig känna scenskräck men igår hade jag premiärnerver och var lite satt ur spel under eftermiddagen. När vi väl drog igång kvällens föreställning försvann min nervositet och jag kunde njuta av framträdandet.

Bandet är i högform och det lät kanon men två strömavbrott satte bandets förmåga att improvisera på prov. Det var en strömkabel som kommit i kläm då hantverkarna byggde om scenen under dagen som ställde till det för oss men snabba ingripanden från vår tekniker David Castillo och proppbytanden i flygande fläng redde relativt snabbt ut de tekniska problemen. Det luktade bränt och en kvinna ur publiken frågade oroligt om vi möjligen hade tänt rökelse, men som hon sa, "jag är inte rädd." Något annat ljushuvud i publiken menade då på att det inte heller var något att oroa sig för eftersom en eldsvåda i en totalt mörk lokal skulle synas direkt. Den kommentaren väckte stor munterhet hos både orkester och publik. Synliga hoppade blixtsnabbt ut i det okända och improviserade sånger och busade och jag är faktiskt inte säker på att alla i publiken fattade att vi hade problem med strömförsörjningen.

Premiärkvällens föreställning blev c. 20 minuter längre än beräknat men det verkade inte störa någon nämnvärt.

"Synliga i mörker" är som titeln förespår en show i fullständigt mörker som inkluderar en måltid som ska inmundigas i denna sköna och vilsamma ljusbefriade zon. Vill du läsa mer om själva showen och kanske boka biljetter så kan du gå in på,


http://www.synliga.com/


Ingen kan med ord beskriva vilken stor upplevelse det är att slippa synen för en stund och istället släppa fram de andra sinnena. Missa inte chansen att gå på den här unika krogshowen, för du törs väl?

Spread the word, som amerikanerna säger.


Synliga
Foto: Emmanuel Sanchez Zapata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0