Mörkläggning

Ikväll mörkläggs valda delar av världen i en manifestation för det globala klimatarbetet. Vi i Synliga vill inte vara sämre och mörklägger därför kvällens föreställning. Visst, det gör vi varje kväll men ändå. Vi får helt enkelt försöka göra "Synliga i mörker# mörkare än någonsin.


Till min outsägliga lättnad så var det final i "Let's dance" igår och det innebär att fredagskvällarna framledes inte kommer att ockuperas av detta otroligt blindovänliga program. För ovanlighetens skull var det inte bara min sambo Agneta som satt framför burken och beskådade eländet, utan även vår dotter Camilla och jag. Jag hade en god ursäkt för att sitta där, en stor mjölkchoklad, och Camilla satt där mest därför att hon inte orkade flytta på sig eftersom hon varit magsjuk. Nu var programmet i sanningens namn inte så olidligt som man kunnat befara och att det var final och därmed det sista i serien gjorde det betydligt mer uthärdligt. Intressant att den starke mannen vann trots att motståndarinnan Laila Bagge dansade betydligt bättre. Man ska alltså inte underskatta utstrålning och charm när den som i starke Magnus fall finns i överflöd och i Laila Bagges fall nästan inte existerar alls. Kan vara något att tänka över när jag tränar på mina stämmor eller danssteg, och kanske borde jag gå en charmkurs istället?


Nä, nu är det snart dags att ge sig iväg till kvällens föreställning. Steg ett är soundcheck och det är absolut nödvändigt, men steg två är sminkning och eftersom vi bara syns i c. 5 minuter känns det inte lika befogat. Det är så klart viktigt att se okej ut även om det bara gäller några minuter och kanske är det i förlängningen viktigare än hur jag låter, suck. Jag tar några danssteg i föreställningen tillsammans med mina bandkompisar och om publiken ska tycka att min dans ser bra ut så krävs massor av utstrålning och charm för jag är tyvärr ingen Fred Astaire och liknar nog mest Sven den halte och lytte.


Kommentarer
Postat av: JB

Jag skiter fullständigt i klimathotet. Dessutom är det VM-kval ikväll



2009-03-28 @ 13:12:31
URL: http://www.modebloggarsuger.just.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0