Olika

Min sambo Agneta var inne och kikade på en sida om svamp på nätet eftersom svampplockning är en av hennes stora passioner. Det är lite som att bo med Bert Karlsson faktiskt. Hon ropade upprört till mig där jag satt i källaren och samlade kraft och mod för att bege mig ut på landet för ett gig på en lantlig pub. Jag avskyr innerligt att åka ut på bystan så jag hade suttit en god stund när Agnetas upprörda röst nådde mig från mellanvåningen.


"Det står något jättekonstigt här."


"Jasså, vad då?"


"Det står att de på mindre än en timme plockat fyra liter kantareller rensade. De kan väl för fan inte ha plockat rensade kantareller!"


Är det sedan konstigt att det finns kommunikationsexperter?

Ibland blir även generationsklyftan tydlig när det ska kommuniceras och det är uppenbart att våra vyer ändrats med tiden. Familjen var på äldreboendet och hälsade på Agnetas mamma, tillika barnens mormor, Mary. Många ämnen dryftades och vi kom in på resor. Som jag berättat tidigare så har båda barnen varit på musikfestivaler och tappat den stora fascinationen med sådana. Mimmi har varit på ridläger i Estland och på Malta med Agneta. Camilla har varit både i England med mig och i Colombia med sin pojkvän. Jag har dessutom hunnit med en sväng till Finland och alla dessa resor har skett under det här året. Svärmor Mary log åt allas utsvävningar på ämnet resor och konstaterade sedan sakligt.


"På min tid reste man inte så mycket, då var man glad om man fick komma till Skansen."  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0