Fel av mig

Jag känner mig tvingad att komma med en dementi. Jag påstod igår under rubriken, "Orminge, nu på kartan", att Anna Book kommer från Orminge. Detta är inte sant eftersom hon faktiskt kommer från Nacka och detta mitt påstående påvisar bara okunskap och skrytsamhet från min sida. Att en artist av Anna Books dignitet skulle kunna komma från en liten håla som det här är självklart helt uteslutet, men man ska aldrig säga aldrig för Markoolio är faktiskt härifrån som jag hävdade igår. Detta min falska utsago om Anna Books härkomst har gjort att jag jagats av hennes hardcore fans och är tvungen att förklä mig när jag går ut. Det har sedan igår kommit skrämmande ljud ur buskarna och skrovliga röster har ropat saker som.


"Vi vet vad du har skrivit, Ljugolle!"


"Dementera eller dö!"


"Lär dig stava också och du kan börja med a b c."


Så har det låtit och jag törs knappt gå hemifrån. Vid min postlåda tre meter från min ytterdörr skrämde en hes stämma halvt ihjäl mig när jag ivrigt stod och fiskade upp ett paket med skivor från AOR Heaven i Tyskland.


"Öh, hurru, haru en femma till en kopp kaffe?"


Jag flydde som den kanin jag är in i hemmets lugna vrå och spelade re-mastrade och härligt manliga Whitesnakeplattor tills jag åter kände mig modig och resten av familjen kom hem och kunde beskydda mig.

Snälla Anna Book fans skona mitt blod! Se detta mitt inlägg som en stor fet pudel från min sida. Förlåt min okunskap, förlåt, förlåt, förlåt, det ska aldrig hända igen!

Orminge tillhör Nacka och just Nacka kom på kartan häromdagen. Ingen mindre än Britney Spears(Spjutbritta) var i det gigantiska köpcentret Nacka Forum och handlade med sina barn. För att inga missförstånd ska uppstå så påstår jag alltså inte att denna världsartist kommer från Nacka bara att hon handlade lite leksaker här. Jag påstår inte heller att Max Martin käkat korv innanför kommungränsen men omöjligt är det inte. Tänk ändå att en så stor artist som Britney Spears var i ett centrum i Nacka och handlade, men vi Ormingebor ska inte klaga för det händer titt som tätt att Clabbe smyger in på Coop i Orminge centrum och Markoolio har setts rasta hunden i grannskapet, så det så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0