En dotter i tält

Igår kväll skickade jag ett sms till min lilla dotter Mimmi nu på Hultsfredsfestivalen och gjorde en stilla förfrågan om hur hon hade det och om hon lyckats få upp tältet. Jag fick omgående ett sms med följande ordalydelse.


"Det började med regn och åska men tältet fick vi upp, Allt är äckligt!"


Ord och inga visor alltså men jag undrar om hon använt stövlarna och regnponchon än? Allt är äckligt kanske betyder att hon är blöt och snygg eller också betyder det att hon är torr och anskrämligt ful i sin utstyrsel. Ska bli intressant att dryfta saken med henne när hon kommer hem på söndag.

Snygg eller ful, våt eller torr så är hon i alla fall på festival och det band hon vill se mest av allt är The Sounds. Hon läste upp hela festivalprogrammet för mig för någon vecka sedan och det var inte en enda artist jag skulle gå mer än 100 meter för att se och The Sounds var bland det värre på listan. Jag tycker att de är helt värdelösa men det bevisar nog mest att jag är en gammal sur gubbe. Som tur är så behöver jag inte känna mig ensam i min surgubbestatus för jag har kompisar som tycker som jag. För ett antal veckor sedan var The Sounds med i morgonprogrammet på TV 4. Jag hörde deras första låt och kom in ungefär mitt i framträdandet och undrade vad det var för sopor som lurat sig in i tv-studion. Det lät helt enkelt förfärligt och jag blev kvar vid burken enbart för att få reda på vad det var för elände. Det fick jag strax veta och en intervju med bandet följde där de berättade att de skulle spela förband till No Doubt i USA men sångerskan i The Sounds tyckte inte att No Doubt var särskilt bra. Då orkade inte jag med eländet längre och stängde av tv: n för jag är väldigt förtjust i det coola amerikanska bandet. Någon timme senare ringde telefonen och det var en polare från Upplands Väsby som undrade om jag hade tv: n på. Jag svarade nej och då gratulerade han mig för det sämsta band han hört på länge väsnades som värst i rutan. Min vän spydde galla över sångerskan som sjöng falskt och gitarristen som spelade remarkabelt många fel. Jag höll med och berättade att jag sett dem tidigare i programmet och under tiden vi ondgjorde oss över olåten insåg jag att vi starkt påminde om de gnälliga gubbarna på balkongen i The Muppet Show. Så är det nog och smaken är som baken och i sanningens namn så gillar jag massor av halvdassiga musiker och vissna sångare men just dessa ljudförorenare klarar jag helt enkelt inte av, med undantag för deras genombrottssingel som kom för några år sedan. Faktiskt skönt att smaken är just som baken, full of shit and hairy, och delad.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Förstår dottern att allt kan vara äckligt på en festivalcamping - det räcker att cykla förbi en här i min stad under Arvikafestivalen..... heelt oootroligt vad de kan grisa ner men det är kanske kul, vad vet jag. Nästan lika oootroligt att det nu 4 dagar efter festivalens slut kan se ut "precis som vanligt" igen i den lilla staden!

Depeche Mode var i alla fall där någon timme, jag och 20 000 andra också. Ja, inte på campingen då alltså men väl på festivalen!

2009-07-09 @ 00:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0