Aj, mitt i pannan.

Jag har ett sår i pannan efter att ha krockat med en dörrkarm nu på förmiddagen. Jag är som blind ganska försiktig med hur jag rö mig men hemmavid susar jag omkring obehindrat och hoppas som alla andra blinda män att min käresta inte är förbannad på mig och har möblerat om. Ibland om jag är trött eller ouppmärksam så kan jag ta fel på riktning och plötsligt ha närkontakt med en dörrkarm eller något annat hårt. Trä mot trä är ju alltid en stor upplevelse så jag tog dagens sammanstötning med jämnmod. Jag tror inte att jag som varande blind krockar med dörrkarmar oftare än fullt seende människor, tvärtom faktiskt. Den stora skillnaden ligger nog idet faktum att jag alltid är nykter vid kollisionen. Det tråkiga med det är att det med allra största sannolikhet gör betydligt mer ont på mig.

Att jag gick in i dörrkarmen kan bero på att jag är lite trött idag eftersom jag var på en pub på landet igår och lirade med Synliga. Det var inte hela det mäktiga sjumannabandet utan en liten trupp av fyra som gav sig hän ute i myllan. Basisten och klaviaturspelaren, Ulf och Marie, har sitt lantställe där ute i obygden och var alltså på sin mammas gata men gitarristen Johan och undertecknad kom ut från den underbara staden för att rocka på ute i grönsakerna. Det var ett riktigt roligt gig där vi kastade oss ut i musikens värld helt utan skyddsnät. Fria improvisationer och låtar kom och gick i en flygande fläng. Det är verkligen något visst att spela med folk man lirat länge med. Det var som sagt en lantligt belägen pub vid ett stort sommarstugeområde och här firade inte nykterheten några triumfer den här kvällen, men å andra sidan så skulle det ha varit för tråkigt för puben om nykterheten faktiskt gjort det och alla druckit vatten. Besökarna var en livlig och kul skara och som publik roliga och så uppmärksamma som de mäktade med. Det måste dock tillstås att det vinglades betänkligt när de begav sig hemåt vid stängningsdags. Min trevliga taxichaufför, hon kom från Kramfors, tog det varligt då vi kryssade oss iväg emellan de glada pubbesökarna. I vanliga fall är det bäst att ta det lugnt eftersom det finns mycket vilt men inatt var det homosapiens som var de mest oberäkneliga. Jag undrar om det är många av dem som krockat med dörrkarmar idag eller inatt, och gjorde det ont?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0