Så fel det kan bli

Det blev ett par sakfel när jag häromdagen skrev om elbristen i Upplands Väsby och att den möjligen orsakades av, och uppstått efter den stora rockfestivalen.
Jag uppgav att det var belysning i bajamajorna men det var det inte.
Visst upplevde även jag att det var helt mörkt på inrättningen, men jag trodde att det berodde på att jag är blind och dessutom hade ett par coola mörka solbrillor på mig.
Jag skrev också felaktigt att öl kranarna bidragit till att dra mängder med ström, men det fanns inga sådana.
All alkohol såldes i plastflaskor och med tanke på hur även i vanliga fall fredliga bärplockare bär sig åt nuförtiden så var plastflaskor ett genidrag.
Hur ilsken och våldsbenägen en överförfriskad rockare än blir så är det svårt att skada någon annan med en liten flaska i plast.

Man kan alltså säga att ovanstående rader är en dementi, och det är bara en enda liten bokstav ifrån dement.
På tal om det så hittade jag ett svenskt ord jag aldrig hört förut igår på dagis.
Vi var där och hämtade lilla barnbarnet Iza och hennes ömma moder visade oss stolt hennes plats där det hängde en ryggsäck som såg ut som en uggla, alltså en ”rygguggla.”

Angående fåglar så kan man idag med ett leende minnas den nyhet jag hörde på radion i slutet på den oändliga vintern vi nyss genomled.
Det sades att det var extremt ont om flyttfåglar i landet och att det berodde på att hemvändande flygfän upptäckt hur vintern fortfarande regerade på vår breddgrad och helt sonika vänt åter till värmen för att göra ett försök senare.
Jag som tidigare ansett fåglar som varande riktigt korkade varelser fick kraftigt revidera min åsikt.
Nu får jag istället lyssna på hur min sambo orerar om att det regnar för lite. Hon går alltså stick i stäv med större delen av befolkningen och jag misstänker att hon i smyg utför små, men intensiva, regndanser var gång hon står på vår balkong och tar sig ett bloss.

”Varför detta kufiska beteende?”

Jo hon vill att det ska bli massor av svamp i våra skogar.
Nu har det faktiskt kommit en hel del nederbörd, där hade vi ännu en fågelanknytning, och när svamparna väl kommit ur jorden behöver hon inte kolla själv för det har hennes syster örnkoll, oj mer fåglar, på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0