Andfådda sexister

Våra skönhetsideal är som allom bekant i ständig förändring. Genom åren så har synen på hur den ”perfekta” kvinnan ska se ut ändrats otaliga gånger och nu tycks det ha skett igen.
Om vi helt politiskt inkorrekt tillåter oss att sexistiskt skärskåda hur den moderna kvinnan ska ta sig ut, vare sig hon har ett spännande intellekt eller inte, så tyder jag dagens tecken som följer.

1 Hon bör vara ogift.

2 Hon får gärna vara utan kläder så ofta som möjligt.

3 Hon ska helst helt sakna behåring utom på sitt huvud.

4 Hon ska ha långa smala välsvarvade ben och läckra röda skor.

5 Viktigast av allt är att hon bör ha enormt kyssvänliga och utputande läppar.

För mig är det helt solklart vilken den ultimata drömkvinnan är anno 2013, det är ”Kajsa Anka!”
Är det så att man kan bevisa att vuxna män visar ett otillbörligt intresse för serietidningen, ”Kalle Anka”, anser jag att min tes är bevisad.
Faktum är att om den anrika gamla serieblaskan plötsligt får porrtidningsstatus så är det inte helt av ondo. Magasinet kan med fördel läsas av de som blir heta av åtrå vid åsynen av putande läppar och nakna rumpor av båda kön, och de som blir lite andfådda av fåglar kan även de gå loss. De som däremot kämpar för införandet av begreppet, ”hen”, blir nog besvikna när de inser att det bara är fråga om en tidningsanka.

Kommentarer
Postat av: Cattan

Kommenterar ånyo frustande av återhållet skratt - jag är INTE Kajsa Anka Jag vill minnas att i min barndom var Kalle Anka kritiserad eller om jag minns rätt, förbjuden pga frånvaro av byxor. Fniss igen!

2013-12-07 @ 01:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0