Norrland trefaldigt drabbat!

Norrland är nu trefaldigt drabbat av elände. Det är förståss ingen nyhet att olyckor kommer i tretal men det är ändå skönt att hela kvoten nu är fylld. Kallt och jävligt, men myggfritt, är det varje vinter men nu har ytterligare bedrövelser drabbat landsändan i fråga.

 

  1. En jordbävning har tumlat om den ångermanländska kuststaden Härnösand. Har detta månde skakat om innevånarna rejält och gjort dem nervösa och lättretliga? Har bygget av det nya fängelset nu försenats? Kommer detta i förlängningen att leda till högre brottslighet och färre platser att förvara dessa kriminella?
  2. Parasiter i dricksvattnet i Östersund har lett till magsjuka i mängd. Risken är att vattnet måste kokas innan användning invärtes under ett par månader till. Kommer detta att få östersundsbornas känslor att bubbla över? Beror det hela på en olyckshändelse eller har någon ovanligt sjuk människa gjort en tvåa i Storsjön?
  3. Den tredje olyckan är den för mig smärtsammaste att rapportera om. För mig boende i en av Stockholms förorter så känns både jordbävningen i Härnösand och dricksvattenproblemet i Östersund avlägset och i princip någon annans problem, men en titt på tabellen för elitserien i hockey är rent smärtsam. Det är otroligt nog så att Sveriges absolut vassaste hockeylag ligger sist. Modo vad är det som händer?

Det är klart att jag med oro undrar hur det går för mina kära släktingar bosatta i Östersund, och Härnösand är faktiskt min födelsestad, men nog måste väl pucken börja gå vår väg snart?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0