Hönan eller ägget?

Visserligen är det fina sommarvädret som bortblåst just nu men frågan om vilket som kom först av hönan eller ägget känns ändå som en alltför stor tankenöt att knäcka. Då känns det betydligt mer hanterbart att ta sig an frågan som höjts här på bloggen angående vilket som kom först, klubban eller kolan. Jag pratar förståss om Dumle och som jag minns det så var klubban långt före kolan, åratal före.

Varför kom det aldrig någon Humleklubba?

Ligger man kanske redan i startgroparna med en sådan men väntar på att alkohollagarna ska bli lite mer liberala innan den lanseras?

Vad som kommer först från mitt band Synligas nya CD som släpps den 14: e augusti blir i alla fall singeln, "Känsliga händer" som släpps mot radio nu på fredag den 5: e juni. Vill du höra den så kan du gå in på,

http://www.synliga.com/

och följa länken som finns under rubriken nyheter.

"Känsliga händer" handlar om den utökade förmåga till smekningar och fingertoppskänsla som vi blinda män besitter eftersom vi inte distraheras av en massa synintryck. Är detta nu ett fullkomligt struntprat och ett falsarium?

Kanske, men varför älskar så många i mörkret?

Jag är i alla fall nöjd med texten och hur erotikgraden skruvades upp ett par snäpp på vår producents uppmaning. Jag drog mer åt det komiska hållet från början men hon ville absolut att jag skulle krydda den lite så det gjorde jag. När vi spelar "Känsliga händer" live på föreställningen, "Synliga i mörker", spär jag på ytterligare i slutet på låten och älskar verbalt med publiken. Det är jätteroligt och kommentarerna efter låten är obetalbara. En av mina favoriter hittills kom på bredaste småländska och lät helt spontan.

"Det låter bra det där!"

Hon lät störtskön och i mina öron som Åsa-Nisses pilska lillasyster och försatte mig i skrattparoxysmer i flera minuter.

I den eviga frågan om kronologi så vet jag med säkerhet vilket som kommer först för mig den här veckan och det är definitivt telefonsamtalet. Om vi inte ringer och ligger i så blir det inga radiospelningar av den nya singeln och "Känsliga händer" förblir obskyr och följaktligen även Synliga. Då lär jag aldrig förekomma i skvallerpressen, bli omtalad på bloggar, bli jagad av flämtande stalkers, bli antastad av fans med känsliga händer, bli lurad av en girig manager, bli tvungen att klippa håret och klä mig fjolligt på uppmaning av en galen stylist, bli utskickad på oändliga turnéer, bli en kändis och få ge min uppfattning i frågor som jag inte har en susning om och sist men inte minst kanske tro att jag är något. Så där ja, nu känner jag mig redo att ge mig på media, halleluja!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har lyssnat på låten...... härlig!!

Humleklubba - med smak av öl då alltså eller?? Hmmm..

2009-06-05 @ 12:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0