Iskallt eller?

Min sambo Agneta och jag var idag med bil på väg till vårt favoritlunchställe Björken på värmdövägen här i Nacka då vi på höger sida och i bussfilen blev omkörda av en bil i hög fart. Det var en tjusig silverfärgad Cab och tro det eller inte men den var nedcabbad. Den blåste på som om de hade bylingen efter sig och det kanske den hade för den körde mot rött en bit nedåt vägen. Att ha suffletten nere när det är minus sex grader ute och blåser småspik tyder som jag ser det på en av tre saker, att föraren är en riktig hårding, helt desperat eller en vilsekommen eskimå. Är det bara en vanlig biltjuv och detta är deras arbetsvillkor så är det för sorgligt och småtjuvarnas fackförbund borde försöka få till bättre avtal för sina medlemmar men förhandlingsläget är kanske inte så lysande just nu eftersom någon tydligen stulit förbundets kaffekassa. Om någon i Nacka området blivit av med sin fräsiga Cab så finns det alltså två vittnen här hos oss men jag hörde bara vrålåket och duger nog som blind inte om det kommer till rättsliga åtgärder, men ni får gärna låna Agneta och hon är jättemysig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0