Hjärnan

Jag hörde ett radioinslag om hjärnans olika stimulanscentra som nu genomgått en stor undersökning. Det visar sig enligt undersökningen att det är samma del av hjärnan som stimuleras vid sex och god mat, men även av andras misslyckanden. Tänka sig att det är fullt naturligt att vara en missunnsam skit och att fullt ut njuta av andras tillkortakommanden. Vill du denna lördagskväll ha full utdelning på njutningens område så har jag här en plan som jag själv ska försöka genomföra. Om jag misslyckas med det är det säkert till glädje för någon annan missunnsam skithög.

Jag tycker att vi gör så här.


1 Gör ordning en riktig festmåltid. Ät, mys och unna dig även en rejäl efterrätt för nu ska rätt del av hjärnan hårdstimuleras.


2 Ta din partner vid handen och kryp ner i sänghalmen för en hedersstund i praktformat. Kanske först en snabbis på köksbordet eller mot diskbänken och sedan en längre sejour i bingen. Gå ut för fullt för här är det ytterligare stimulans av det rätta lilla centrat i hjärnan som gäller.


3 Nu bör klockan ha närmat sig c. 21.30 tiden och du har förskonats från nästan hela schlagerfestivalen och kan i princip bara slå igång tv: n för att få glädja dig åt de fåniga förlorarna som inte gått vidare till final. Detta kommer att ge dig en njutning större än du upplevt tidigare under kvällen och när du utmattad går till sängs för välbehövlig vila kommer du att sova den rättfärdiges och vältillfredställdes sköna sömn.

Lycka till och kom ihåg att fungerar det inte för dig så förhöjer det bara min njutning och vinnare behöver förlorare. Glöm inte heller att skriva tackbrev till ledningen för de stora tv-kanalerna som ständigt ger oss program med hård utslagning och massor av sopor som kan få oss att må riktigt bra.

Tyckte du att detta blogginlägg var bittert och gnälligt så kan det bero på att jag inte hade några biljetter till gårdagens konsert med AC/DC och att jag därför är en riktig looser som fick tillbringa gårdagskvällen med usla "Let's Dance" istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0