Bögar till middag

I min lilla familj så är det numera otroligt ovanligt att vi alla fyra äter middag tillsammans men idag hände det. Alla var på gott humör och åt med god aptit samtidigt som konversationen flödade ur alla munnar och in i alla öron. Min yngsta dotter började efter en stund att berätta om en TV-serie som hon fullständigt snöat på. Den hette "Queer as folks" Och var som hon uttryckte saken en bögserie. Hon ville absolut att vi också skulle titta på den och försäkrade oss om att vi, precis som hon själv, skulle älska serien som hon sa var det bästa hon någonsin sett. Hon förklarade att vi ganska snart skulle vänja oss vid de explicita sexscenerna mellan män och även de med lesbiska par. Den resterande familjen gladde oss åt Mimmis entusiasm över manus och skådespelarinsatser men gjorde inte precis vågen av iver över att själva se serien. Mimmi gav sig dock inte och kämpade vidare för att sälja in den frigjorda serien till oss andra tills vi vänligt men bestämt bad henne låta bli. Det gjorde hon motvilligt men tyckte ändå att vi borde ge den en chans. Det lovade min andra dotter Camilla och sa att när det absolut inte fanns någonting annat att se så skulle hon möjligen ge bögserien en chans.

En aning lättade över att inte behöva höra mer beskrivningar av homosexuella bedrifter i sänghalmen fortsatte middagen. Då tog Camilla åter till orda och berättade att den bajskorv som sedan en dryg vecka bott i busskuren närmast oss nu tagits bort. Det verkar som om det bor en bajsmarodör i området och för ett tag sedan hade han eller hon lämnat efter sig en laddning på berget nära busskuren. Den regnade bort men för en vecka sedan ungefär lades en ny klubba och denna gång inne i själva busskuren. Svinäckligt redan det men som ämne vid matbordet helt olämpligt enligt mitt förmenande. Tro nu inte att jag är homofob men jag kan inte för mitt liv tycka att sex och bajs är särskilt upplyftande som konversationsämnen vid middagsbordet. Min sambo Agneta och jag tycker ibland att det är lite trist att familjen äter tillsammans så sällan men idag var vi nog båda lite ambivalenta till den samlade familjens fröjder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0