Av vägen

Den färdtjänsttaxi som skulle köra mig in till den kungliga huvudstaden idag körde i diket och följaktligen skickades en annan bil att plocka upp mig. Chauffören av detta nya fordon berättade att färdtjänsten vill att taxi ska vara så miljövänligt som möjligt och därför meriteras andra vinterdäck än sådana med dubb. Tjänstemännen påstår att dessa andra vinterdäck är lika bra som dubbdäck men det höll min chaufför inte med om och sa att det påståendet var en ren skrivbordsprodukt. Jag är säker på att den chaufför som egentligen skulle ha hämtat mig, men hamnade i diket som prästens lilla kråka, också skulle skriva under på detta. Jag vet inte eftersom jag saknar både kunskap i frågan och körkort, blinda är usla bilförare, men det tycks mig att miljöaspekten här står kontra trafiksäkerhetsaspekten. Samtidigt som miljödebatten blir alltmer intressant vräker snön ner över Uppland. Slå igång stereon eller kanske mer miljövänligt, vevgrammofonen, och spela något passande. Mitt förslag är den gamla slagdängan med texten, "men se det snöar, men se det snöar, det var väl roligt, ha ha."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0