Jaga torskar


I ett inslag på de lokala tv-nyheterna berättades det att de sociala myndigheterna kartlade de

Prostituerades kunder. Man polisanmälde inte deras olagliga förehavanden för det var i sig olagligt. Istället talade man med de män som uppenbarligen var missledda av sina djuriska lustar. Damerna från socialen begav sig alltså ut för att både ajabaja och uppuppuppa torskstimmet.


"Ja min gode man, jag vet att du blir kåt och behöver få utlopp för din sexualitet, men det du gör är dåligt och olagligt, skärpning."


Hur ska man rent pedagogiskt nå fram till dessa herrar? Blir ingen lek att förklara för dem att det är tokigt av dem att besöka horor bara därför att de är lite upphetsade. Att byta pengar mot sexuella tjänster, jag har väl aldrig hört på maken, hur kunde de bara komma på något så knasigt?


"Min bäste herre, det är bara att åka hem och ta saken i egna händer."


Jag har visserligen hört att det kan leda till blindhet, och vem är väl jag att helt avfärda den tesen? Insatsen från damerna på socialtjänsten kan nog få bukt med prostitutionen om de bara tar till tillräckligt innovativa metoder och att ge dem en rejäl avbasning borde nog ge önskat resultat. Att ingen tänkt på att tala med männen för flera tusen år sedan. Då hade vårt land och kanske hela världen stått på ett högre moraliskt plan än vad vi gör idag.

Tro nu inte att jag förespråkar prostitution, det är bara det att inslaget var så löjeväckande och nog måste väl de sociala myndigheterna ha bättre saker för sig än att tjafsa med stadens torskbestånd.

Undrar om de tjänstemän som skickats ut bara har sin egen verbalitet att ta till eller har de fått något arbetsmaterial? Kanske en schysst gör det själv broschyr att dela ut, eller en DVD med titeln, "Den smala stigen, en handlingskraftig man." Det kommer med säkerhet en hemsida och en Facebooksida inom kort. När alla dessa fantastiska verktyg fått verka fullt ut blir vi nog av med horandet på gator och torg och har bara de som säljer sig vitt och brett i media kvar att ta itu med. Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0