En tolkningsfråga

Ulf Lundell lär en gång ha myntat följande visdomsord.


"Ett inställt gig är också ett gig."


Idag blev uppskjutningen av rymdfärjan än en gång uppskjuten, men kanske är en uppskjuten uppskjutning ändå en uppskjutning enligt Lundells sätt att se på saken? Det vore rätt bra om det var på det sättet för då skulle statistiken över mitt liv se bättre ut. Då skulle även alla gig som aldrig blivit bokade ändå kunna räknas som bokade, och alla gånger jag inte haft sex ändå vara rätt tillfredsställande. Det är påverkan på mitt normala och kanske lite småtråkiga liv men hur påverkar en uppskjuten avrättning en dödsdömd? Är det fortfarande en avrättning, och gills den, eller blir det i slutänden i alla fall en skittråkig repris?

Det kanske är en dålig dag just idag att klaga på för få gig eftersom jag faktiskt har ett gig ikväll. Det tydliggörs av att det regnar, och giget är självklart utomhus, och av att jag är förkyld för första gången på evigheter. Det ska ändå bli kul och ett utomhusgig i ösregn med en förkylning är ändå i högsta grad ett gig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

ja, hoppas giget gick bra och varken blev inställt eller översvämmat!!

2009-08-26 @ 22:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0