Varma relationer

Varma relationer är knappast vad som kännetecknat förhållandet mellan USA och Kuba sedan mitten av 60-talet då amerikanerna förpassade landet med sitt kommunistiska styre till frysboxen. Nu har president Obama kommit med en fredstrevare, och det var sannerligen på tiden. Jag tror att den faktiskt riktigt ruttna regimen på den underbara sockerön kommer att falla fortare om relationerna de båda grannländerna emellan förbättras.


Det var riktigt varma relationer emellan Synliga och gårdagens publik på GK(Göta Källare) då vi spelade vårens sista offentliga gig av showen, "Synliga i mörker." Allra varmast, för att inte säga hetast, var det under min låt, "Känsliga händer", då lokalen kokade av återhållen lusta. Publiken sjöng med och när jag i slutet av låten hade verbal sex med alla närvarande var responsen överväldigande. Jag auktionerades tydligen bort till högstbjudande senare, men till vilken summa vet jag inte. Tänk vad roligt vi "vuxna" människor kan ha när vi sätter den sidan till. Gårdagens publik utstrålade en sådan värme och glädje att jag finner mig själv leende när jag tänker på det, och ett partygäng som det från Botkyrka igår kväll borde man ha på varje föreställning. Vill du själv se något från showen och inte orkar vänta tills i september då vi drar igång igen så kan du gå in på Aftonbladets webb-tv för där finns ett inslag filmat med mörkerkamera.


Varma relationer är inte heller vad som kännetecknat händelserna i tingsrätten då rättegången mot männen bakom Pirate Bay avslutats. Maken till övergrepp får man leta efter och domen är löjligt hård och orättmätig. Typiskt skivbolagens inkompetens att än en gång tro att man kan skrämma eller göra om sina potentiella kunder till kriminella. Till och med jag som är en inbiten diskofil som köper all musik jag vill ha på CD blir upprörd och får lust att ladda hem istället. Om det nu är så många som laddar hem musik gratis så är det egentligen bara för dessa klantar på skivbolagen att hitta på en bra och prisvärd metod att nå dessa musikälskare. Det finns redan nu några fantastiskt bra varianter där man kan lyssna på musik gratis, eller för en blygsam summa, i datorn. Bygg ut dessa och gör så att kunden för en vettig slant även kan ladda hem musik till mp3-spelaren så kommer miljonerna att rulla in. Då kommer den lagliga musiken att flöda, upphovsmännen får betalt, bolagen får skälig ersättning och varma relationer kommer åter att råda mellan utövare och konsument.


En annan varm relation som inte fungerar så bra är den mellan den globala uppvärmningen och Isbjörnarna som börjar få ont om is att jaga villebråd på. Det visas tycksyndominslag för sagda björnar på tv men jag har svårt för att riktigt ta dem till mitt hjärta eftersom Isbjörnarnas gullighetsfaktor för mig är lika med noll. Vore pedagogiskt lättare om det vore små söta och växtätande Koalabjörnar det var synd om, men vi är nog snart där eftersom det är en negativ klimatförändring det i grunden är fråga om. Det betyder att om det är synd om svältande Isbjörnar nu så är det snart nog synd om både Koalabjörnar och människan. Jag borde nog försöka uppamma lite varmare känslor för de osympatiska rovdjuren för både deras och vår egen skull.


Sist på ämnet varma känslor så är det just det jag vill ha för jag är trött på vad som är känt som aprilväder. Dagens och gårdagens nordanvind gör att mitt goda humör blåser bort och jag längtar efter våren. Det är i alla fall skönt att sitta inomhus och lyssna på ärligen köpt musik men jag tycker ändå att Pirate Bay killarna ska överklaga och önskar dem lycka till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0